محل تبلیغات شما

فعالسازی طلسم رایکا گنجی چگونه میتواند انژی ها را ازاد کنید سحر و جادو و به عنوان هنر یا علوم خفیه این باور و شیوه های که به دنبال است به تولید نتایج فوقالعاده از طریق آداب و رسوم، ورد و فراخوانی .



فهرست مطالب

یکی علم اشتقاق لغات

دو زمینه سازی جادو

2.1 جادوی طبیعی و جادوی غیر طبیعی یا فلسفه های غیبی

2.2 علل جادو

3 جادو در انسان شناسی

3.1 جادو به گفته فریزر

3.2 جادو به گفته کارو باروجا

3.3 جادو و دین

4 تاریخچه جادو

5 معیارها ، اصطلاحات و نظرات اجتماعی در مورد جادو

5.1 معیارها و مطالعات دانشگاهی تا به امروز

5.1.1 اصطلاحات مربوط به جادو و غیبت

5.2 نظرات اجتماعی در مورد جادو امروز

6 جادو و کلاس های آن

6.1 جادوی "غیرطبیعی" در اروپا

6.2 مانیتور یا جادو در آمریکای شمالی

6.3 چاکتاها

6.4 alibamones

6.5 سنترياس

6.6 جادوی سفید

6.7 جادوی سیاه

7 حیوانات

7.1 شمنیسم

7.2 کاندومبله

7.3 وودو

7.4 اومباندا

7.5 کویمباندا

7.6 ویکا

8 جادوی کلاسیک ، تئوسوفی و ​​جادوهای جدید معاصر

8.1 جادوی جنسی

8.2 تلما

8.3 سمائل اون وور

8.4 اردو تمپلی اورینتیس

8.5 جادوی لوسیفر

8.6 جادوی Enochian

8.7 جادوی موسیقی

9 نمونه ای توصیفی از روانشناسی ، فلسفه و مناسک جادوگری

9.1 برانگیختن

9.2 استعلام

9.3 تماس یعنی

9.4 تقدیس ظروف شعبده باز

9.5 سوگند جادوگر

10 سحر امروز

یازده همچنین ببینید

12 منابع

13 کتابشناسی - فهرست کتب

14 خواندن بیشتر

ریشه شناسی 

این واژه از لاتین mag ، a ، 1 مشتق شده به نوبه خود از mageta mageia یونانی ("کیفیت فوق طبیعی") ، 2 و از magiké یونانی (که احتمالاً در اصطلاح "هنرهای جادویی" همراه با کلمه tekhné ، "هنرها" استفاده شده است ) ، که نه magikós ("جادویی") است که از جادوگران ("یکی از اعضای طبقه و علمی") ناشی می شود . [ استناد لازم است ]


این اصطلاح از زبان فارسی باستان magu (ماگوش) ، احتمالاً از ریشه پروت-هند و اروپایی * magh- آمده است ، "قادر بودن" ، "توانایی داشتن" . 3


از آن کلمه باستانی پروت-هند و اروپایی (اواسط و اواخر هزاره III قبل از میلاد) سانسکریت māiā ( "توهم" ، "غیر واقعی" ، "فریب" ، "تقلب" ، "نیرنگ" ، "جادوگری" ، " جادوگری ' ) ، 4 که برای اولین بار در Rig-veda (قدیمی ترین متن هند ، از اواسط هزاره دوم قبل از میلاد) ذکر شده است. این کلمه از ریشه سانسکریت māi ( "کار کردن" ، "حرکت دادن" ) آمده است.


زمینه سازی جادو 

برعکس الهیات ، فلسفه و علوم ارتدوکس که برای علل ، جادو ، خود فرمول سازی و تعریف خود را مورد توجه قرار می دهند ، به عنوان جلوه ای از صحت شگفت انگیز فرض شده برخی از تأثیرات تعریف می شود که نیازی به کشف علل آن ندارد. دانستن علل و یا که اثر خاموش فوق العاده سحر و جادو و مهاجرت تفکر جادویی به انواع دیگر تفکر، نه (از قرار "اثرات جادویی" تاریخی مجاز با دارو و داروشناسی مشتق شده است ) . [ استناد لازم است ]


از طریق پذیرش وجود جادو ، به طور ضمنی به عنوان علت انتزاعی یا انتزاعی شبه اثر جادویی ، به عنوان یک اصل اولیه یا حقیقتی که همه لوازم ساختگی شبه از آن رشد می کنند ، پذیرفته می شود. از زمان های بسیار دور، آن آرزو به نشان می دهد، به دانستن و به استفاده از آنچه احتمالا می شود پنهان از حواس ( شناخت ) ، پنهان از کلاسیک حسی، منطق، دلیل و قضاوت. اینها حداقل سه عنصر اساسی جادوی عمومی هستند:


"معلولی" که به عنوان "شگفت انگیز" درک می شود که علت آن در حال حاضر مجهول و "غیرقابل توصیف" است.

جادو به دنبال بدیهیات ضروری نیست ، آنتونازی جادو موضوع "جسمی است که از ناکجا آباد ظاهر می شود" یا با جادو ، سحر خود علت است.

از جمله قدیمی ترین اسناد و ویژگی های عملکردی آن ( کهن الگو ) می توان به توانایی پیشگویی اشاره کرد که نباید به همراه پیشگویی مفهوم سازی شود . [ استناد لازم است ]

سحر و جادو، در معنایی که کهنه ترین آن، است مخالف از منطقی اصل موضوع که تصدیق می کردند که جهان به طور انحصاری توسط "اداره قوانین طبیعی یا مواد " شناخته شده و یا با دانستن و تنها با توجه به ساکنان شده است. این جادوی باستانی ، با یک معیار ذاتی از دوگانگی روح و ماده ، باعث ایجاد تفکر جادویی شد و در محیط تمدن های اول ، دو طبقه بندی تکاملی جادو ، که از نظر تاریخی " جادوی طبیعی " و " جادوی غیرطبیعی یا فلسفه های غیبی نامیده می شود . » [ استناد لازم است ]


جادوی طبیعی و جادوی غیرطبیعی یا فلسفه های غیبی 

در برهه ای از تاریخ بشر ، این دو مفهوم گرایی از جادو شروع به انحراف کردند. لوپ دو وگا ، نمایشنامه نویس ، در کتاب Pastores de Belén چند پاراگراف اختصاص داده است تا تفاوت این مفاهیم در فرهنگ زمان خود را به روشی ادبی توصیف کند: [ نیاز به منبع ]


(.) شما نباید سحر و جادو طبیعی را درک کنید ، همان کسی است که در آن ارواح جهنمی م می کنند ، با چنین نام بدنامی که آنها را در نامه های الهی و انسانی آورده اند (.) شرورها کسانی هستند که استفاده می کنند خون ، قربانیان و اجساد مرده ، مانند Pythoness ، که جنازه ساموئل را به نزد سائول آورد ، تا او به او پاسخ دهد. درست است که نام مجوس توسط کسانی که آنچه من می گویم اعمال می کنند ، معرفی می شود ، زیرا طالع بینی برای سو abuse استفاده ، همان ستاره شناسی را مورد اهانت قرار داده است : در حال حاضر اگر برخی بگویند فیثاغورس ، امپدوکلس ، دموکریتوس و افلاطون به روش Zamolxis وزرتشت ، پسر اوراماسکو. (.) »

جادوی طبیعی: " جادوی طبیعی " به تمام پدیده های طبیعی مشاهده شده ای که ماده در آن دخیل است یا وجود دارد ، حتی اگر غیرقابل توضیح باشد ، تعریف شده است. بدین ترتیب طالع بینی توسط پارسیان مورد توجه و توسعه قرار گرفت ، كه به معماران آنها " جادوگر یا جادوگر " گفته می شد ، به نجوم تبدیل شد . حتی در قرن هفدهم، معروف آلمان آموزگار و فیزیکدان گاسپار شوت (یسوعیون) با عنوان متون فیزیک خود را (که خودش آن را تولید و بعد از افاضه به دانش آموزان خود) "سحر و جادو و سحر و جادو صوتی نوری" (در زبان لاتین نوشته)در کنایه کاملاً واضح از حافظه معنای ریشه ای باستان شناسی جادوی طبیعی » ، عبارتی که به زبان لاتین محفوظ است و اشاره به پدیدارشناسی فیزیکی دارد که هنوز هم در زمان خود از نظر علمی قابل توضیح نیست ، مانند نور و صدا [ استناد لازم است ]


جادوی غیرطبیعی ، الهیات یا فلسفه های غیبی: به طور خلاصه ، یک تعریف کلی ممکن است " ایده برقراری ارتباط رابطه با هر نوع موجودیت معنوی یا مکانیسم فوق طبیعی " باشد. تماس های ارتباطی ، مانند فراخوانی ، احضار ، پیشگویی ، شماره شناسی یا کابالا ، و بسیاری دیگر. یکی دیگر از طبقه بندی های ذهنی و باستانی موجودات و مکانیسم های فوق طبیعی را ایجاد می کند. [ استناد لازم است ]


همچنین نگاه کنید به: علوم غیبی

علل جادو 

فکر جادویی : جادو به عنوان اولین علل ، در ماتریس تفکر جادویی تشکیل می شود که از طریق آن توانایی درک و تأثیرگذاری تغییرات مختلف جسمی یا روحی ، به میل خود یا بدون آن ، فرض می شود ، که همیشه تابع قوانین نیست از طبیعت . [ استناد لازم است ]

مواد و اشخاص : رعد و برق از آتش از خورشید ، در تاریکی ، ستاره ، زمین لرزه ، ارواح و یا روح که ساکن هوا از آب ، جنگل ، غارها ، در آسمان ، مکان های خاص بر روی زمین، جنگل ها، و غیره در حال حاضر فرض بر این است که در طول ماقبل تاریخ ، برای تعامل با " جادوی طبیعت " و " فلسفه های جادویی یا غیبی " " جادو "»از رویه های روشمند ، گاهی اوقات آیینی ، که در آن از کلمات خاص یا اختصاصی استفاده می شود و ابزارهایی اختصاص داده می شوند ، گاهی اوقات مقدس ، به مداخله یا میانجیگری موجودات مادی و معنوی ماورا طبیعت از هر نوع که دلیل دیگری باشد. [ استناد لازم است ]

جادو در انسان شناسی 

جادو طبق Frazer 


شمن قبیله اورانوس ، 1988.

به گفته J. Frazer ، اندیشه ای که مفهوم جادو بر آن استوار است شامل مجموعه ای از اعمال و اعتقادات است که افراد در یک جامعه برای ایجاد منفعت یا رسیدن به هدف به آنها متوسل می شوند و آنها را به نوبه خود به یک نظم خاص در رابطه می رسانند. طبیعت ، یا به عنوان یک گروه ، هنگامی که یک محدودیت طبیعی به شدت بر سازمان اجتماعی آن تأثیر می گذارد (خشکسالی یا ناباروری) ( جادوگری ) ، یا در سطح فردی ، برای مثال ، برای خلاص شدن از شر دشمن تهدید کننده زندگی ، لازم است ( تابو )


تکامل گرایان خصوصاً مشاغل عمومی را که تحت آن جامعه یا جامعه دیگری تشکیل می شود ، متمایز می کنند.


نقش شعبده باز نقش اساسی در تصمیم گیری های مهم در بسیاری از جوامع داشت.

شوراهای بزرگان ، به طور کلی تمایل به شوراهای بزرگان را که نماینده رئیس دولت جوامع "وحشی" هستند ، متمایز می کند.

این یک نقطه اصلی در مطالعات بود که سعی داشت سازمان جوامع غیر غربی را که با جوامع غربی در تضاد است درک کند. بر اساس قانونی به نام همدلی ، با توجه به اصول انتزاعی که عمل جادو بر آنها بنا شده است ، می تواند به دو جنبه تجزیه و تحلیل تقسیم شود .


به همین دلیل است که در این خط فکری جادو در مقیاس تکاملی سلف دین است ، یعنی جادو مربوط به مرحله ای از درجه تکامل جوامع خاص وحشی و دین برای جوامع دیگر است درجه بالاتر تمدن این علاقه مطالعه وی است ، که سعی دارد نقطه ای را که دین متوقف می شود و به دین تبدیل می شود ، درک کند و بنابراین پیشرفت اجتماعی را به سمت مرحله تکاملی دیگری رقم بزند.


فریزر جادو را به عنوان بیان قوانینی که تعیین کننده دستاورد حوادث در سراسر جهان است ، به عنوان جادوی نظری درک می کند. و به عنوان یک سلسله قوانینی در نظر گرفته می شود که بشر برای رسیدن به اهداف خود از آنها پیروی می کند ، به عنوان یک جادوی عملی. این به دو نوع تقسیم می شود ، هر یک بر اساس اصول تشابه و تماس است:


جادوی تقلید. مربوط به آن مشابه تولید مشابه. این به عواقب ناشی از چیزی یا شخصی شبیه به علل ایجادکننده آن اشاره دارد ، این می تواند از افرادی که جادو استفاده می کنند ، کسانی که آن را اعمال می کنند ، تا پایان کار باشد.

جادوی آلوده کننده. این اشاره به چیزهایی دارد که یک بار از راه دور با یکدیگر در تماس بودند و پس از جدا شدن ، آنها را برای همیشه در یک پیوند متحد می کند.

برای دستیابی به تفاهم لازم است به مثالهایی متوسل شویم که ممکن است در این نمودارها وجود داشته باشد. در شاخه زرین از فریزر ، در همه نگران که نمونه هایی از جوامع عجیب و غریب، به طوری که به پاسخ آنها را ، که تا حدی به نظر می رسد به شود دست نخورده قبل از جهان غرب، اما واقعیت این است که این شرکت در حال حاضر با برقراری تماس با انسان غربی، که آنها در حال استعمار مناطق خود بودند.


فریزر معتقد است که اصول اشتباه استفاده شده در تداعی ایده ها باعث ایجاد جادو می شود که وی حتی آن را "خواهر حرامزاده علوم" می داند. [ استناد لازم است ]


جادو طبق Caro Baroja 

طبق جولیو کارو باروجا جادو - مانند دین به طور کلی - از "تصور اولیه جهان و هستی" ناشی می شود که با "چشم انداز نمایشی از طبیعت" توصیف می شود ، در آن نظم و اهریمن ، نظم و هرج و مرج ، خوب و بد ، در تضاد مداوم و با وجودی است که به خود انسان پیوند خورده است ". انسان بدوی - یا بهتر بگوییم بدوی - طبیعت را "به طور انتزاعی چیزی غیر شخصی ، بی تفاوت و بیان شده نمی داند" اما برای او این "چیزی مستقیم ، احساسی و غیرمشخص است. این موجودی است که مردم به عنوان شخص دوم از آن خطاب می کنند : این " او " ("آسمان" ، "زمین") نیست ، " شما " است. "" 5


نتیجه این چشم انداز "چشمگیر" یا "حیاتی" از طبیعت "این بود که در بسیاری از مردم اروپا و همچنین قاره های دیگر ، آسمان ، آسمان آبی ، روز روشن ، با مفهوم یک اصل بالاتر همراه بودند ، رایانه ای ، مردانه و پدرانه ، به ایده خدای متعالی به طور خلاصه "- مانند زئوس یا مشتری از پانتئون یونانی-رومی - و در آن خورشید ایده هایی مانند" قدرت ، زیبایی ، قدرت ، زندگی به طور خلاصه "را نشان می دهد. برعکس ، ماه ، شب و زمین با یک اصل نه ، با مرگ و جهنم همراه است. نور ماه ، برخلاف نور خورشید ، سرد و غیرمستقیم است ، مرده است. در طول شب زندگی فلج می شود و مرگ سلطنت می کند. زمین جایی است که روح متوفی در آن ساکن است و در شب ظاهر می شود و در زیر آن موجودات دنیای زیرین ، جهنم ها زندگی می کنند ، اما همچنین مادر همه چیز است - اصل نه - به همان روشی که پدر آسمان است - اصل مذکر - که باعث ایجاد کیش الهه های مادر "با شخصیت chthonic و با شخصیت قمری" شده است. 6


بنابراین "تصور اولیه از جهان و هستی" حول دو سیستم بیان می شود: "یكی كه بهشت را از یك طرف به عنوان یك عنصر مردانه بیان می كند ، بیان پدر بودن ، اقتدار برتر و زمین دیگر به عنوان عنصر نه ، بیان مادری و باروری . سیستم دیگر این است که خورشید و روز را به عنوان زندگی ، به عنوان نیرو ، به عنوان خوب و ماه و شب به عنوان مرگ و به عنوانبد ؛ به عنوان یک عنصر نه به همین ترتیب، اما نه به عنوان بارور به عنوان زمین است. "در این دو سیستم نه تنها پدیده های فیزیکی قاب، بلکه حقایق اخلاقی، چرا که" تنها تفکر تحلیلی در نهایت جدا طبیعی از اخلاقی در یک همه " 7


جادو و دین 

با توجه به کارو Baroja، برای یک مدت طولانی از پایان نامه برگزار شد که فکر جادویی بود مسن تر یا بیشتر بدوی از تفکر دینی و همچنین روشهای جادویی ( مفید یا مضر ) "داشتند، قبل، در کل، به روش نمونه ای از جوامع با یک آیین سازمان یافته با آداب کافی برای التماس به نفع الوهیت یا خدایان. از طلسمی که اراده و خواسته با آن ابراز می شود . به نماز منتقل شدFrazier نویسنده ای بود که شرح این نظریه را به پایان رساند ، اگرچه آگاه بود که حقایقی که اغلب جادویی قلمداد می شدند با موارد مذهبی در ارتباط بودند. در این صورت وی فرض کرد که اولین و مربوط به یک مرحله مختلف قبل از دومی. 8


فریزر در نظر گرفت که اولین ضربه ای که بشریت را متحول کرد ، تا از جادو به عنوان یک قانون ایمان و عمل کنار بکشد ، شناخت "ناتوانی آن برای اداره اراده برخی از نیروهای طبیعی است که تا آن زمان در چارچوب وظیفه آن تصور می شدند." [ نیاز به منبع ] در این تصور می توان فهمید که هوش افراد شروع به درک این نکته می کند که عمل جادو دقیقاً نتایج مورد انتظار را که قبلاً به معنای یک واقعیت بود ، به بار نمی آورد. این یک دوره طولانی تفکر تأملی بود که باعث تغییر مذهب شد.به تدریج ، با دانش بیشتر نیروهای با قدرت برتر از نیروی انسانی و توسعه دانش. فریزر نتیجه گرفت که مرحله نهایی از جادو به دین در "اعتراف به وابستگی کامل و مطلق انسان نسبت به امر الهی" اتفاق می افتد ، [ منتهی نیاز به منبع ] که در نهایت تسلیم انسان به بی حد و حصر جهان است.


برعکس ، خولیو کارو باروجا تأیید می کند که دین و جادو در جهان باستان بخشی از یک سیستم واحد بوده است. وی خاطرنشان کرد که برای فریزر و پیروانش بسیار دشوار بود "جدا کردن کاملاً جادویی از مذهبی ، در سیستم هایی مانند دین مصری ها ، کلدانی ها و دیگر مردمان باستان. و آنچه در نهایت از عظیم آنها ناشی شد مجموعه داده ها و مجموعه های مشابه دیگر این بود که نه تنها آیین های مذهبی با تکرار بسیار زیاد به اعمال جادویی مرتبط بودند ، بلکه همچنین هر گروه از اعتقادات مذهبی جادوی خاص خود را داشتند ". برای حمایت از ادعای او ، کارو باروجا نشان می دهد که جادوگری و مذهب در یونان و روم استآنها بخشی از یک سیستم واحد بودند. 9


کارو باروجا نتیجه گیری می کند: 10


من معتقدم که فقط سو abuse استفاده از روش چیزی است که سحر و جادو را به عنوان یک کل (و به طور خاص سحر و جادو کلاسیک) به موضوعی تبدیل کرده است که می تواند کاملا کنار گذاشته شود یا فقط به طور اتفاقی به دین پیوسته باشد ، بنابراین مستعد مطالعه جداگانه است. واقعیت این است که یکی و دیگری به روشی بسیار نزدیکتر از آنچه حتی در کلیات معاهدات به طور ضمنی تلقی می شود ، متحد شده اند و بنابراین معلوم می شود که زمینه های عمل یکی و دیگری دخالت می کند. ما می توانیم بپذیریم ، بله ، در بلوک ، زمینه ای که تفکر جادویی در آن بیشتر فعالیت می کند ، زمینه آرزو و اراده است که پیوندهای دیگر را شکسته است ، و تا آنجا که ذهن انسان اساساً تابع ایده ها است از انطباق ، قدردانی وتسلیم ، در حوزه احساسات مذهبی باقی می ماند.

اکنون ، در یک مورد یا مورد دیگر ، در طی زندگی عملی ، بین سوژه ای که چیزی خوب یا بد می خواهد ، تحریک شده توسط نفرت یا عشق و هدف مورد نظر خود باشد ، عنصر سوم اغلب با آن تداخل می کند ، که ، در بعضی موارد ، موارد ، او اساساً یک شعبده باز یا جادوگر و در موارد دیگر کشیش است . یکی توطئه می کند ، دیگری به طور معمول دعا و فداکاری می کند. اما گاهی اوقات ، کشیش متوسل به اعمال جادویی ، جادوها و جادوگر به دعا و فداکاری می شود. [.] گاهی اوقات طلسم و دعا نیز با هم ترکیب می شوند، یا اتفاق می افتند. سیال بودن افکار و احساسات از ارزش قاطع هرگونه تفکیک سفت و سخت و رسمی از وقایع جادویی و مذهبی جلوگیری می کند . و همچنین مانع ایجاد ترتیب زمانی جانشینی می شود که اجازه می دهد گفت ، همیشه یک رویه (جادویی به عنوان مثال) مقدم بر دیگری (مذهبی) است یا بالعکس.

تاریخچه جادو 

همچنین نگاه کنید به: جادوگری

اصطلاح جادو از مجوس گرفته شده است ، یکی از عناصر مذهبی که جادوها در بابل باستان گنجانیده اند . در رم ، یونان و تقریباً در تمام دنیای غرب و شرق باستان ، وقتی جادو یا جادوگری مشهور مربوط به آئین های باستانی حاصلخیزی و آغاز دانش در مردمان به نام بربرها ، عمدتا چینی ها بود ، جادوگران وجود داشتند .


جادو و جادوگری نیز با اعتقادات مردمان بسیار باستان شرقی مرتبط بود ، که در آن جادوگر یا جادوگر هم یک شفا دهنده و هم یک متخصص جهان نامرئی ارواح بود و نقش برجسته ای در جامعه داشت.


در یونان و روم ، پیشگویان و شعبده بازان دیگر کاری با شمن ها نداشتند ، اگرچه بیش از هر چیز از آنها بخاطر قدرت پیش گویی که اعتقاد داشتند به آنها اهدا می شود ، م شد.


در اروپا قرون وسطایی جادو به کیمیاگری و طالع بینی مربوط می شد ، فعالیت های غیبی که توسط کلیسای کاتولیک شیطانی در نظر گرفته می شد ، و خصوصاً در اواخر قرون وسطی و دوران مدرن مورد آزار و اذیت قرار گرفتند . برخی از 500،000 نفر [ نیازمند منبع ] محاکمه شدند و بسیاری از آنها توسط دادگاه های مدنی و مذهبی اجرا می شود، متهم به جادوگری ، بیش از تقریبا پنج قرن .


لازم به ذکر است که هیچ یک از ادیان بزرگ اعمال جادوگری را قبول ندارند (آنها جادوگری را چنین می دانند) و سایر عقاید مسیحیان را نیز قبول ندارند. با توجه به ادیان یهودی-مسیحی به طور خاص، کاملا چند منفی نسبت به مجوس در وجود قدیمی و عهد جدید .


مرموزی نفوذ نا پذیری (به نام علم باستان در قرون وسطی ) تفکر را تحت تاثیر قرار رنسانس . این علم شبه ، از برخی جنبه ها ، با حفظ اعتقادات باستانی مرتبط است که مانند سحر و جادو ، منجر به شناخت و مدیریت قوانین معنوی جهان می شود . در سال 1463 ، کوزیمو دو مدیچ ترجمه کار هرمس تریمگیستو را سفارش داد ، که گویا در مصر باستان نوشته شده بود ، اما از نظر بسیاری ، مربوط به قرون اول قرن مسیحی است و سنگ بنای جنبش هرمتیک یا عرفان است. (از گنوز، دانش)


پیشگویی با استفاده از تاروت یک فعالیت مکرر در تولد عصر مدرن بود و سیستم های نمادهایی که توسط کارتومنتیک ها برای شناخت واقعیت فعلی و آینده ایجاد شده اند ، به روشنی مدیون سایر روشهای پیشگویی است که توسط جادوگران انجام می شود ، از جمله آنها خواندن پرواز پرندگان و احشای حیوانات قربانی شده.


شیوه های جادوگری ساده، پیش گویی، طالع بینی، خواندن کارت های و کتاب های اوراکل مانند باستان من اعظم از چین ، یا الفبای رمزی از اسکاندیناوی ، سحر و جادو به Wiccan با جادوگر یا به Wiccan رونز و سحر و جادو کیمیاگری با رونز از حکیمان جادویی رونیک . جنبه های آیین هندو از یوگا و حتی اعتقاد به الوهیت از تمدن موجودات فرازمینی و حضور خود را در میان انسانها شکل گرفته از اواسط قرن بیستم کمی بیان جنبش کنگلومرا شناخته شده به عنوان عصر جدید (انگلیسی عصر جدید)


معیارها ، اصطلاحات و نظرات اجتماعی در مورد جادو 

معیارها و مطالعات آکادمیک تا به امروز 

ارتباط متقابل اسطوره های باستانی متنوع ترین فرهنگ ها ، شباهت ها و رابطه آنها با ادیان آنیمیسم ، که در آن سحر و جادو نقش اصلی را بازی می کرد ، توسط انسان شناس انگلیسی بریتانیا جیمز جورج فریزر در اثر ماندگار شاخه طلایی مورد مطالعه قرار گرفت . آنها همچنین شایسته توجه گسترده توسط روانپزشک کارل یونگ ، که نظریه ناخودآگاه جمعی را توسعه داد ، بودند .


امروز انسان شناسی بین جادو و دین تمایز قایل شده و جادو را در صفحه ای موازی با سیر تکامل ادیان قرار می دهد.


در روانپزشکی ، انواع بیماریهای روانی و اختلالات شخصیتی با درجات مختلف تفکر جادویی مشخص می شوند .


اصطلاحات مربوط به جادو و غیبت 

علوم شبه یا علوم کاذب نظریه پردازی ها یا فعالیت های مرتبط با آن هستند که ظاهر و زبان های معمولی علم را ارائه می دهند ، که تمرین و جمع آوری دانش جدید احتمالی آنها با روش علمی مغایرت داردیا واقعاً علمی تلقی نمی شوند. این مفهوم توسط رویکردهای معرفت شناختی مربوط به معیار تعیین مرز علممورد استفاده قرار می گیردو اتفاق نظر بیشتری بین علوم دقیق و طبیعی دارد .

خرافات این باور بی اساس است که اعمال داوطلبانه یا غیر ارادی مختلف ، مانند افتادن نمک روی زمین ، رفتن زیر یک نردبان یا آمدن روز سه شنبه سیزدهم ، می تواند بر حال یا آینده تأثیر بگذارد.

نظرات اجتماعی در مورد جادو امروز 

تفکر جادویی ، منشاء سحر و جادو، متشکل از برخی از اعتقادات از اثبات منطق.

استفاده فعلی از کلمات (زبان) برای ایجاد تغییراتی در یک فرد ، حتی گاهی بدون اینکه وی از آن مطلع باشد ، اساس بسیاری از روان درمانی ها از جمله روانکاوی است . به همین ترتیب ، استفاده از تکنیک هایی مانند پیشنهاد ، هیپنوتیزم و برنامه نویسی عصب زبانی (NLP) و حتی دارونما ، ابزارهای تغییر رفتاری هستند که در دوران باستان می توان به دلخواه ، جادوها ، جادوگری ، جادو یا معجزه در موارد خاص نسبت داد. دین همچنین لازم به ذکر است که اثرات مشهور پیشگویی های خودکوفا نیز شناخته شده استکه در آن گزارشی درباره آینده ، به صورت پیشگویی ، مجموعه ای از حوادث را تحریک می کند که در نهایت باعث می شود آنچه پیش بینی شده است. تفاوت همه این تکنیک ها با جادو ، عدم انتساب قدرت به موجودات معنوی یا متافیزیکی است.

امروزه تصور می شود که بسیاری از اختراعات مدرن برای جوامع بدوی جادو می شود ، زیرا بخشی از توانایی های جادوگران باستان را تأمین می کند.

کلمه جادو نیز برای اشاره به پدیده هایی استفاده می شود که توضیح منطقی ندارند. غیر قابل توضیح می تواند "جادویی" باشد. گاهی اوقات برای اشاره به احساساتی مانند عشق ، خوشبختی یا وقتی اتفاقی می افتد که علت آن به طور قطع مشخص نیست ، گفته می شود "جادو وجود دارد".

سحر و جادو از نگرشی که در اندیشه نفوذ کند و فراتر از تمام زمینه های زندگی فردی باشد که آن را تمرین می کند ، مستثنی نیست .

اصولاً پراکسیس جادویی شامل معامله بین انسان و این قدرت ها برای تسلط بر آنها به نفع او است.

سحر و جادو به باورهای متافیزیکی اشاره دارد ، که عنصر اصلی و متمایز کننده آنها توانایی انسان در اصلاح واقعیت بدون ابزارهای کاملاً علی است.

جادوگری به شدت سحر و جادو نیست، اما استفاده از بسیاری از عناصر آن است.

جادو در طول تاریخ (توسط جریان های مذهبی یا اجتماعی) بسیار مورد آزار و اذیت قرار گرفته است و حتی امروزه نیز با استفاده از روش علمی نظریه های آن در تقابل است. در برخی دوره های تاریخ ، اتهام شعبده باز می تواند به معنای زندان ، شکنجه و حتی مرگ وی برای شعبده باز باشد.

سحر و جادو و کلاسهای آن 

جادوی "غیر طبیعی" در اروپا 

از دوران باستان ، " جادوهای غیرطبیعی یا غیبی " اعلام و طبقه بندی شده اند . در فرقه عمومی "غیبت" ، طبقه بندی های تاریخی یک لیست ناهمگن از اعتقادات و اعمال آموزه های غیبی گنجانده شده است. طبق مشاور حقوقی Francisco Torreblanca Villalpando (قرن هفدهم) ، از جمله فهرست انواع و زیرمجموعه های متعدد آن:


پیشگویی (شامل زیرمجموعه های بی شماری است)

اوراکل (شامل زیرمجموعه های بی شماری است)

هنرهای کابالیستی (شامل زیرگروههای بی شماری است)

بدنام هنر

هنر پائولینا

آگورس و سرپرستی

جادوها ، جادوها و افسون ها

هگز (شامل زیرگروههای متعدد است)

نیازمندی های مالی

اتش بینی ، aeromancy ، تفال بوسیله و رمل (آتش، هوا، آب، زمین)

جادوی Daemonic (که یونانیان آن را Goecia می نامیدند)

در دوران مدرن می توان آنها را با تعبیر باطنی های غیبی طبقه بندی کرد .


مانویتو یا جادوگری در آمریکای شمالی 

متخصص فلسفه پدرو استالا به استفاده ها و آداب و رسوم زیر در رابطه با جادو و تفکر جادویی ملل مختلف هند اشاره دارد که در مشاهدات مردم شناسی تا پایان قرن هجدهم در لوئیزیانا جمع آوری شده است:


chactas 

من قصد داشتم که بلافاصله به نیواورلئان برگردم ، اما تمایل به دیدار و بررسی آرام شجاع ترین و پرشمارترین ملت در لوئیزیانا ، که از نژاد Chactas است ، مرا مجبور کرده است تا نظر خود را تغییر دهم. (.) این ملت می تواند 4000 جنگجو را به میدان بفرستد (.) Chactas بسیار خرافاتی است. هنگامی که آنها به یک سفر اعزامی می روند ، با مانویتو م می کنند ، و Xefe او را با خود می برد: آنها همیشه او را در قسمتی قرار می دهند که دشمن قرار است راهپیمایی کند ، و جنگجویان او را به عنوان نگهبان در می آورند. آنها چنان احترامی برای او دارند که قبل از خوردن غذا سهم مربوطه را به او می دهند. (.) فرار از جنگ در میان این افراد بی آبرو نیست و آنها به دلیل خوابی که دیده اند عذرخواهی می کنند که این کار را کردند. موردی که آنها از رویاها می بینند باورنکردنی است: اگر یک رهبر اعزامی به جنگجویان خود بگوید ، که خواب دیده اند شرکت ناراضی خواهد بود ، بلافاصله آنها به روستای خود بازگشتند. آنها پس از رسیدن آنها دارو را انجام می دهند ، یعنی جونگلروهای آنها از هزار خرافه استفاده می کنند و با این کار به دشمن برمی گردند. (.) هیچ فرقه ای برای آنها شناخته نشده است ، مگر آنكه آنها به مانویتو خود بدهند: آنها از زندگی دیگر مراقبت نمی كنند ، و با این حال به جاودانگی روح اعتقاد دارند. آنها احترام زیادی برای جونگلروهای خود قائلند که همانطور که گفتم وانمود می کنند جادوگر ، فالگیر و پزشک هستند (.). آنها در بین دیگران از اقتدار زیادی برخوردارند ، مانند سخنورانی با آنها م می کنند و در تمام نیازهای خود به آنها رجوع می کنند. هنگامی که بیمار است ، یک چاکتا ، هر آنچه را که لازم دارد به جونگلرو می دهد تا دارو کند. اما اگر فرد بیمار بمیرد ، بستگان مرگ وی را ناشی از عدم مهارت یا بدخیمی کوراندورو می دانند و معمولاً او را وادار می کنند تا هزینه زندگی خود را پرداخت کند. برخی از اینها تمایل دارند که از چندین گیاه بسیار م knowledgeثر برای درمان بیماریهای معمول این کشور آگاهی داشته باشند (.) Chactas از کسانی که خود را جادو می نامند بسیار می ترسند و وقتی یکی از این فریبکاران را پیدا می کنند بدون هیچ گونه تشریفاتی آنها را می کشند. در حالی که من در Mobila بودم ، آنها کسی را که خود را جادو می نامید ، کشتند ، زیرا آنها همه بدبختی های ملت او را به او نسبت دادند.»

alibamones 

آنها یک موجود عالی را تشخیص می دهند ، که او را Sulbieche می نامند. آنها از آنها س askedال کردند که چه تصوری از زندگی پس از مرگ دارند ، آنها پاسخ دادند که کسانی که همسر شخص دیگری را سرقت نکرده اند ، یا کسی را یده اند ، یا کشته اند ، پس از مرگ آنها به کشوری بسیار حاصلخیز می روند ، جایی که ن کمبود نخواهند کرد و نه مکان های مناسب برای شکار ، و اینکه آنها همه چیز را در اختیار خواهند داشت. اما اگر برعکس ، آنها دیوانه شده بودند ، و روح بزرگ را مسخره می کردند ، آنها به کشوری ناخوشایند ، پر از خار و خار می رفتند ، جایی که هیچ شکار و زنی وجود نخواهد داشت. (.) آنها مردگان خود را به حالت نشسته دفن می کنند و دلیل می آورند که انسان متولد شد تا سرش را به سمت بهشت ​​داشته باشد. (.) آنها برای او سیگار و توتون گذاشتند تا سیگار بکشد و با مردم جهان دیگر صلح کند. وقتی کسی خودش را می کشد یا از روی ناامیدی یا به دلیل اینکه به بیماری مبتلا نیست ،»

Santerías 

این مربوط به ذکر است استعماری نتیجه از ازدواج سفید پوست با فردی از نژاد دیگر است، که تنها به لحاظ نژادی نیست، عنوان می شود از نقطه نظر زیستشناسی با نزدیک شدن، اما بالاتر از همه آن را به فرهنگی و اجتماعی ارز پاسخ می دهد. به عنوان مثال می توان Santeria را به اصطلاح در نظر گرفت که به طور کلی ، به عنوان مجموعه ای از عناصر تشکیل دهنده کاتولیک و سنتهای یوروبایی که توسط برده های سیاه دستگیر شده در نیجریه و منتقل شده به کوبا تشکیل می شود ، تشکیل می شود .


این صرف سیستم های مذهبی همچنان به این روز در نقاط مختلف انجام می شود امریکا لاتین ، و نه تنها با از خود گذشتگی به اداره قدیسین شناسایی شده با orishas ، بلکه به معنی یک سلسله مراتب . یک مثال روشن از آلوده سحر و جادو است، هنگامی که برای شروع یک کشیش ، به او داده شده است تعداد معینی از گردنبند در طول مراسم ، که اجازه خواهد او را به نمایندگی از تعداد معینی از orishas و در تماس با آنها می شود از طریق قربانی بز یا حیوان دیگری. این اعتقادات و رویه ها همچنین حاکی از آن است که حل برخی از مشکلات ، مانند بازگرداندن سلامتی به کسی که آن را درخواست کرده است ، به این دلیل است که روح اجداد آنها مورد استناد قرار گرفته و این پیشکش به اوریشا نشان داده شده است. این یک جادو تقلیدی است و شامل باورهای انیمیشن است .


جادوی سفید 

مقاله اصلی: جادوی سفید

جادوی سفید ، در مقابل جادوی سیاه ، به دنبال شکوفایی فرد است و سودمند است. این نوع جادوها شامل طلسم ها و جادوها از انواع مختلف برای بهبود محصولات زراعی ، جذب باران ها ، گیاهان خوب برای حفظ سلامتی یا جذب درمان بیماری ها ، تعویض های طلسم و طلسم ها است. برای دفع بدشانسی استفاده می شود. این یک جادوی رسمی در بسیاری از دوره های تاریخی بود.


جادوی سیاه 

مقاله اصلی: جادوی سیاه

کد Theodosian اول تصویب قانون در برابر اعمال سحر و جادو، در 429 . در سال 534 ، قانون دوم جوستینین مشاوره با منجمان ، جادوگران و فالگیران را منع می کند زیرا جادوگری "حرفه ای فاسد" است . شورای آنسیرا یا شورای الویرا ، در سال 306 ، اعلام کرد که کشتن از طریق طلسم یک گناه و کار شیطان است. شورای Laodicea درخواست، در 360 ، در تکفیر از هر کسی که شیوه های جادوگری ، پیشگویی ، طالع بینیو جادو با مسیحیت است که دستکاری نیروهای پنهان ، به طور سنتی در دستان مرد - تنها نیروهایی که قدرت کافی برای انجام جادوهای مفید را دارند - ، به دستان ن تقدیس می شوند ، تنها کسانی که قادر به انجام جادوهای شیطانی هستند ، درها برای ورود اروپا ، در قرون وسطی ، در زمان شکار جادوگر ، از آنجا که جادوگران تنها کسانی هستند که می توانند با پیمان بستن با شیطان ، جادوی سیاه را انجام دهند . 11


حیوانات 

مقاله اصلی: آنیمیسم

اعتقاد باینکه روح شامل اعتقادات گوناگون که در آن موجودات فراطبیعی سفارشی (یا ارواح) نفوس تحریک و تشجیع و اشیاء بی جان. اگرچه در این تصور ، انواع مختلفی از این پدیده وجود دارد.



رقص " Mag Prastigiatores " در ویرجینیا طبق حکاکی شده از کتاب " Admiranda narratio fida tamen، de commodis et incolarvm ritibvs Virginiæ " نوشته تئودور دی بری و توماس هاریوت .

شمانیسم 

مقاله اصلی: شمنیسم

شمنیسم و شمنیسم به یک کلاس از باورهای سنتی و شیوه های شبیه به اشاره آنیمیسم اطمینان می دهم که توانایی تشخیص و درد و رنج انسان و درمان، در برخی از جوامع، ظرفیت و باعث آسیب. سیستم که منجر به مختلف داشتم فرقه و ادیان و که تاریخ مبدا به عقب عصر حجر . شمن یک نوع از شفا دهنده ، با قدرت جادویی خاص است.


Candomblé 

مقاله اصلی: Candomblé

سیستمی شبیه voodoo محبوب در برزیل . این کار از استناد به خدایان خاصی به نام اوریکساس تشکیل شده است .


Voodoo 

مقاله اصلی: Voodoo

سیستم محبوب در هائیتی . مشابه Candomblé.


اوماندا 

مقاله اصلی: Umbanda

تلفیق ادیان آفریقایی-برزیلی ، به ویژه Candomblé ، با معنویت Kardecist ، با غالب مذهب . با در نظر گرفتن انواع مختلف اوریکسا به عنوان ارواح افراد مرده ، با کاندبله نیز متفاوت است .


Quimbanda 

مقاله اصلی: Quimbanda

سیستم جادویی که با فراخوانی اشخاصی به نام exus سروکار دارد ، با کمک این موجودات می تواند هم خوب و هم بد انجام دهد.


ویکا 

مقاله اصلی: ویکا

این یک آیین جدید و بت پرست است که به عنوان "احیای" دین باستان جادوگری ظاهر شد و توسط جرالد گاردنر آغاز شد . جادوی ویکان به ویژه توسط دست نوشته های باستانی ، گریمورها و کتاب های جادوی اجداد ، که بنیانگذار آن جرالد گاردنر ، سالها جمع آوری و مطالعه کرده است ، پشتیبانی می شود. صاحب کتابی مرموز از نمادها ، که از آن اطلاعات بزرگی به دست آورد ، که گمان می رفت توسط تفتیش عقاید از بین رفته یا از بین رفته است. مانند گاردنر ، بسیاری از کاهنان مانند پاتریشیا کراوتر ، کاملاً به مطالعه کتابهای جادوگری و جادوگری پرداختند تا نمادهای جادویی رونزهای جادوگر را به معرض دید بگذارد.غیر سنتی ها که با آموزه های اولیه گاردنر راحت نیستند. التقاط ، که در آن بسیاری از دست اندرکاران آن به دقت استفاده از جادو برای کمک به تکامل انسان است.


بسیاری از Wiccans برای اولین بار به استفاده از توسل وحی برای دیدن اگر آن را مناسب برای انجام سحر و جادو در یک وضعیت خاص. از آنجا که یکی از اصلی ترین ابزارهای پیشگویی آن ، جادوگران رون است ، که برخلاف تاروت ، اصل آن کاملا ویکانی است. جادو در ویکا به عنوان هنر ارسال هوشیاری به میل خود تعریف می شود ، گاهی اوقات از این افکار یا این ایمان با اشیا or یا گیاهانی پشتیبانی می شود که نشان دهنده قصد جادوگر ویکان است .


جادوی کلاسیک ، تئوسوفی و ​​جادوی جدید معاصر 

جادوی معاصر ریشه در کارهای مبتدیانی مانند الیفاس لوی و پاپوس دارد . عرفان ، عرفان یا مدرن، به عنوان یکی از بنیانگذاران آن هلنا بلاواتسکی ، که به دنبال رفت و برای منبع نظام فلسفی شرقی است. این سیستم دقیقاً مانند سیستم های مورد استفاده دانشمندان جادو ارائه نشده است ، بلکه بیشتر تلاش می کند دانش باطنی جهانی را که در تمام سنتهای فلسفی یا دینی وجود دارد ، انتقال دهد. بلاواتسکی برای مثال می داند که همه انسانها به معنای نهایی کلمه شعبده باز هستند ، از آنجا که همه می توانند از قدرت خلاق الهی استفاده کنند ، خواه از طریق فکر ، گفتار یا عمل.


جادوی جنسی 

سیستم های مختلفی در جادوی جنسی دسته بندی می شوند : تلمیت ، عرفان و غیره ، که قطعاً باید از تانترا که دارای برخی نق

کتابفروشی: قرارها و رزرو WordPress در یک جعبه

نحوه نصب مجدد وردپرس راهنمای مرحله به مرحله

آیا شما پلاگین هواردر هستید؟ چگونه سایت وردپرس خود را تمیز کنید

، ,جادو ,های ,یک ,کند ,جادوی ,می شود ,است که ,می کند ,به عنوان ,، که ,ordo templi orientis ,توسط آلیستر کراولی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

لبستان فالوور ارزان اینستاگرام مجله سلامت و زیبایی آوا دیرین دیرین والارین آنگاه که پرتو علم همه جا را فرا خواهد گرفت seo ما هستیم تا شما سالم بمانید. ترسیم هنر مرجع راهنمایی جهت انتخاب و خرید صنایع روشنایی